jueves, 20 de diciembre de 2007

Sequera a Catalunya


Veureu que quan és un tema d'interès nacional, l'escric en la meva llengua. Si algú no l'enten, jo li tradueixo ;)

Fa 3 anys vem anar de viatge per Astúries. Quan estavem fent la famosa baixada en canoa pel riu Sella (un dia ja faré un post sobre aquest fet), vem conéixer uns andalusos i, així parlant ens van dir que feia 9 mesos que no plovia a Cadis (crec recordar). Aquesta informació em va sorprendre bastant, ja que era inconcebible per mi que això passes a Catalunya.

Però ara no paro de sentir a les notícies el moment crític pel que estem passant també aquí.

Els embassaments que abasteixen d'aigua a Barcelona i Girona, estan per sota del 30%.

Quan pujava de petita a la Cerdanya, recordo el Pantà de la Baells. Estava pleníssim i els meus pares m'explicaven que a sota hi havia un poble, però que es van haver de traslladar per les inundacions o per la creació del pantà (no ho recordo bé). La questió, és que ara veig el poble! Em dec haver passat més de 20 anys imaginant com seria aquell poble i, desitjant veure'l. Ara ja no vull, vull que torni a estar inundat. Vull veure a l'estiu com la gent fa windsurf o va amb canoa sobre un pantà ple pel desgel i les pluges.
Però ens haurem d'anar fent a la idea que l'escalfament global fa difícil la marxa enrera.
Només puc dir que ens conscienciem tots (jo la primera) i siguem una mica més ecològics. I sobretot no despilfarrem aigua... Nosaltres sabrem quin món els hi volem deixar als nostres fills...
Reflexionem ;)
P.D.: respecte a la fotografia:
- Jo l'havia vist ple fins on arriben els arbres i, no sóc tan vella.

2 comentarios:

  1. A veure si plouuuuuuuuuuuuu! i vull anar a 120km/h!!! i que treguin aigua del mar i dels pous soterrats, veieu què facil? jajaja

    ResponderEliminar
  2. Si plou i si neva!! La mesura d'anar a 80km exagerada i, més després de sortir un article del RACC conforme totes les dades que havien donat per dir que era més ecològic, eran incorrectes.
    Fàcil no crec, però possible segur que sí!

    ResponderEliminar